Segmen : Jom Kumpul Link Untuk Blogwalking!

Penulis : faizahabdwahab Masa : 13:42 Comments : 7 Labels :


Assalamualaikum

hyep..

hari ni eija nak join satu segmen by nabila medan..

jom join..klik banner atas ni..:)



keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa...

Penulis : faizahabdwahab Masa : 18:41 Comments : 0 Labels :
Assalmualaikum

hyep...

title panjang bukan main..:p

tak de motif =_='

"saya bukan anak manja yang sentiasa bercerita apa saja dengan ibu bapa  saya tapi saya cuma anak yang cuba berusaha untuk dapatkan keredhaan Allah melalui keredhaan ibu bapa saya."



Dear you,

berkongsi cerita dengan ibu tak bermaksud kita anak manja kan?
ikut pandangan masing-masing,ada yang sering meluahkan semua masalah,kegembiraan,kesedihan dan macam-macam lagi pada kawan-kawan.terutama remaja yang belasan tahun..(eija la tu)




pada eija best friends eija kwan terbaik!!!!
dan ibu dan ayah juga kawan baik eija..apa yang kawan baik eija tau itu juga yang ibu dan ayah eija tau..
bila kita buat ibu ayah macam kawan kita akan rasa lagi selesa untuk bercakap dengan mereka tak kisah la hal peribadi atau pun tak.tapi!!!!! jangan pulak sampai hilang rasa hormat pada mereka..mereka tetap ibu dan ayah kita kan???


jujur eija cakap..
eija akan rasa lagi tenang kalau setiap perlakuan,perbuatan eija dalam pengetahuan mak dan abah eija.
dengan siapa eija kawan,kemana eija pergi mesti eija bagitau mak dan abah..bukan bermakna manja tapi sebab diaorang kan kawan baik eija..sentiasa berkongsi..

power rangers..
whole family tau...bagi diaorang ok je cuma jangan sampai lebih-lebih..
tapi kadang-kadang mak eija suka back up power rangers..
selalu dapat ceramah free..
ayat biasa dengar "JADI ORANG YANG SETIA UNTUK DAPATKAN KESETIAAN ORANG"
lagi satu ni memang ayat favourite mak eija "apa yang awak bagi itu yang awak dapat"
mungkin maksud dia kalau kita baik,baik la orang dengan kita(ni contoh je ye)






kalau pegi mana-mana pernah tak kita bagitau mak dan ayah kita?
atau memang tak pernah bagitau?
walaupun kita belajar atau kerja jauh dari mak ayah kita?
*ni untuk yang belum terikat dengan tanggungjawab la(kahwin)

dearest,
tak kuno sikit pun kalau setiap perlakuan kita dalam pengetahuan ibu bapa kita..
sekurang-kurangnya kemana kita pergi dan apa yang kita buat dalam pengetahuan mereka tak mustahil mereka akan doakan keselamatan dan kejayaan kita kan?
doa seorang ibu dan ayah didengari Allah..

en google...


notapoket:*kasih ibu sampai kesyurga,kasih ayah berpanjangan.
                *jangan pernah hilang rasa hormat pada mereka
                *yang baik datang dari Allah,yang buruk juga dari Allah tapi disandarkan pada kelemahan diri eija          sendiri
                *Eija sayang mak&abah^_*




Apa bezanya???

Penulis : faizahabdwahab Masa : 22:04 Comments : 2 Labels :
Assalamualaikum

hyep...

"eeee yuck geli aku tengok pengutip-pengutip sampah ni,dah la bau pun busuk..jijik aku!!!!"

"eiii kotor la nak masuk sawah tu geli la...aku ade ijazah ok....ishhhhhh"





Astaghfirullahalazim apa hak kita nak cakap macam tu?
lupa ke siapa kita atas dunia ni..
lupa ke kita ada yang maha kuasa..
lupa ke yang hidup ni umpama roda..

sayang-sayang,

jijik ke pengutip sampah?
salah ke dia?berdosa ke dia?
sekurang-kurangnya mereka mahu mencari rezeki yang halal buat keluarga mereka,
mencari rezeki dengan tulang empat kerat mereka selagi terdaya,
tidak mengharapkan orang lain..

geli?tanpa mereka merasa ke kita untuk makan nasi setiap hari?
sawah yang dikatakan kotor itu lah lukisan alam dari Allah..
siapa kita sebagai hamba untuk cakap jijik ataupun kotor?
ijazah yang ada itu lah bukti kasih sayang Allah padamu..
kurniakan otak yang cerdas untuk menolong agama dan bangsa sendiri..




Apa bezanya kita semua?
hanya iman dan taqwa..
sehebat mana pun kamu,
sekuat mana pun kamu,
sebijak manapun kamu,
tanpa kasih sayang dan rahmat-NYA kita hanya manusia hina..
apabila terpisah nyawa dari badan kita menggunakan kain yang sama warnanya,
ditanam di dalam tanah jua..
siapa kita untuk membezakan sesama kita..
sedangkan Allah tidak pernah membezakan kita selagi kita bertaqwa..




















notapoket:mengingatkan diri sendiri dan berkongsi dengan orang lain
               :jangan jadi orang yang bongkak didunia ini ok..
               :yang baik itu datang dari Allah yang buruk juga dari Allah tetapi disandarkan pada kelemahan diri eija sendiri..^^,


with love:

Blog Reviewing by Haruno Hana

Penulis : faizahabdwahab Masa : 11:27 Comments : 3 Labels :
Assalamualaikum
hyep...

hari ini eija nak join satu segmen by haruno hana..ala novelist lovin' you...
thank you for her sebab invite eija..





klik banner kalau nak join:)



eija nak tag 2 org bestie eija:
eiyma
yaya




notapoket:nak kenal dengan ramai blogger dr malaysia^_^

Segmen Jom Tambah Follower By NI

Penulis : faizahabdwahab Masa : 01:00 Comments : 3 Labels :
nak join klik je banner tu..^_^
syarat-syarat pun ade sekali.

Disebabkan eija baru lagi maka segmen macam ni sangat menarik..

eija nak tag:
yaya
eiyma
opah
akif
miss bubble

new look:)

Penulis : faizahabdwahab Masa : 14:14 Comments : 1 Labels :
Assalamualaikum

hyep...

semua entry dalam blog ni dh terdelete :( tak ape la menangis macam mana pun entry-entry lama tak kan muncul balik..
ok la anggap macam newbie la..lagipun dah lama sangat tak update entry kat belog ni.dah bersawang dah..
belog ni dah berubah 360 darjah dari yang lama dan buat jadi semangat nak update entry hari-hari..

lets we start again:

#Eija..waiting for SPM results..
#belog salah satu minat dan kalau boleh nak kenal ramai kawan dari dunia blogging..
#kalau boleh belog ni biar la banyak tips yang bermanfaat..insyaAllah.
#suka duka hidup mungkin akan di tulis disini..
#last but not least:






nota poket:berkawan biar beribu berkasih pada yang satu..^_^